اجلاسیه دانش آموختگان مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفولی

اجلاسیه دانش آموختگان مدرسه علمیه آیت الله سید مجد الدین قاضی دزفولی

شامگاه پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰ در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد.

 

حوزه علمیه خود را با تحولات علمی دنیا به‌روز کند / ارتقای جایگاه علمی حوزه علمیه دزفول / دزفول شهری با ظرفیت‌های علمی عظیم اما به خوبی معرفی نشده است/ آیت الله قاضی دزفولی ذوب در ولایت بود / مقاومت دزفول با نام آیت الله قاضی دزفولی گره خورده است

⭕️حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه،دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

🔹دنیای کنونی در چند دهه اخیر به‌ویژه ۱۰ سال گذشته دچار تحولات علمی فراوانی شده است که حوزه علمیه نیز باید خود را با این تحولات به‌روز کند.

🔹مسایل جدید در عرصه‌های مختلف علمی در دنیا ایجاد شده است که طلاب باید در کنار تسلط بر اصول و حکمت در فقه نظامات و الگوهای حکمرانی ورود کنند.

🔹وی با بیان اینکه امروز با مسائلی پیرامون حکمرانی مواجه هستیم افزود: فقه نظام اجتماعی، ‌سیاسی، فرهنگی و ‌تربیت از جمله مسایل دنیای امروز است.

🔹حوزه‌های علمیه اگر پا به پای مسایل حکمرانی و نظامات جدید حرکت نکنند، از زمانه خود عقب می مانند.

🔹وی با بیان اینکه فقه شیعی زنده و پویاست ادامه داد: فلسفه فرهنگ، فقه نظام فرهنگ و الگوی حکمرانی فرهنگی مباحث جدیدی به شمار می رود که تاکنون کمتر به آنها ورود شده است.

🔹وی با بیان اینکه حوزه علمیه دزفول در گذشته نه چندان دور جزو حوزه‌های ممتاز بوده است ادامه داد: امروز مهمترین ماموریت متولیان این حوزه ارتقا به جایگاه رفیع علمی گذشته است.

🔹وی با بیان اینکه تجلیل از عالم ربانی مرحوم آیت الله قاضی دزفولی اقدامی ارزشمند است، گفت: این عالم مجاهد در تربیت طلاب بسیار اهتمام داشت و در زیر موشک‌باران نیز درس و بحث با طلبه‌ها را متوقف نکرد.

⭕️آیت الله سیدعلی شفیعی،نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

🔹دزفول به برکت مجاهدت‌ها و ایستادگی‌های مرحوم آیت الله قاضی دزفولی در زیرموشک‌باران‌ها زنده ماند و افتخار آفرین شد.

🔹دزفول شهری با ظرفیت‌های علمی عظیم اما به خوبی معرفی نشده است.

🔹وی با اشاره به اینکه مردم دزفول در همه برهه‌های تاریخی به وظایف خود به خوبی عمل کرده‌اند بیان کرد: دزفول شهر علمای اعلام و شهر شیخ اعظم مرتضی انصاری است که در دامن این شهر علمای برجسته ای به جهان اسلام معرفی شد.

🔹نیازهای کنونی جامعه متفاوت از گذشته و وظایف روحانیون نیز متناسب با این تغییر، با گذشته متفاوت شده است.

🔹وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید در همه صحنه‌ها حضور داشته باشند ادامه داد: مرحوم آیت الله قاضی دزفولی در میدان مبارزه با رژیم ستمشاهی ایستاد.

🔹تعداد زیاد شهدای طلبه نشان می دهد که روحانیون در راه دفاع از انقلاب و اسلام ابایی از تقدیم جان ندارند.

🔹وی با بیان اینکه دزفول شهر علم و فقاهت است افزود: دزفول علمای بزرگ و مجتهدان اعلم شناخته شده در مجامع علمی دارد که باید این ظرفیت‌ها به خوبی معرفی شود.

⭕️بهرامپور،امام جمعه دزفول:

🔹این عالم ربانی استوانه ای از علم، اسوه ای از صبر و مقاومت، ‌عالمی ربانی، مجاهدی نستوه و ذوب در ولایت بود.

🔹این عالم برجسته، در مقاومت مردم زیر موشک باران دشمن بعثی در دوران جنگ تحمیلی نقش محوری داشت.

⭕️قاضی دزفولی،مسئول حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفولی:

🔹موشک‌ها و تهدیدها در جنگ تحمیلی نتوانست موجب شود این عالم مجاهد دزفول را ترک کند و این حضور موجب دلگرمی رزمندگان و مردم بود.

🔹این اجلاسیه فرصتی برای بازخوانی و رونمایی از مجاهدت‌های عالمان دینی بعد از انقلاب در دزفول است.

🔹حوزه علمیه آیت الله قاضی در سخت ترین دوران دفاع مقدس به همت آیت الله سیدمجدالدن قاضی دزفولی تاسیس شد و در این مدت ثمرات و برکات فراوانی را به همراه داشته است.

🔹دهها امام جمعه، استاد ممتاز، پژوهشگر، قاضی و عالم دینی توسط حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفولی تربیت و به جامعه علمی کشور معرفی شده است.

⛱️دزپرس

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *