نماز عبادی سیاسی جمعه مورخ ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۲در حسینیه ثارالله برگزارشد

امام جمعه دزفول: مسوولان در پرداخت پول گندم کشاورزان دزفول تسریع کنند / کشاورز باید قبل از کشت از قیمت نهایی گندم آگاه باشد / لزوم مصرف درست بودجه‌ها / اقدامات در زمینه حجاب و عفاف زیر نظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشند / آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول هفته آینده در مصلای امام علی(ع) برگزار می‌شود

حجت الاسلام مسعود بهرام پور،امام جمعه دزفول:

یکی از مشکلات کشاورزان این شهرستان را پرداخت نشدن کامل پول گندم دانست و از مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و استاندار خواست در پرداخت پول این محصول راهبردی به کشاورزان تسریع کنند.

یکی از مشکلات مطرح شده از سوی کشاورزان در جریان حضور بنده در مساجد نقاط مختلف شهرستان دزفول مساله پرداخت نشدن کامل پول گندم کشاورزان بود.

ضمن اینکه بدهی‌های کشت قبل روی دست کشاورزان مانده، باید برای کشت جدید نیز هزینه کنند که از مدیران مربوطه انتظار می‌رود شرایط کشاورزان را درک و پول گندم آنها را سریعتر پرداخت کنند.

کشاورزان زحمتکش که برای خودکفایی کشور در گندم تلاش می‌کنند نباید دچار مشکلاتی نظیر قیمت گذاری محصول باشند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورز باید قبل از کشت از قیمت نهایی گندم آگاه باشد، گفت: مشخص نبودن قیمت نه تنها به این کشت راهبردی آسیب می‌زند بلکه منجر به فروش محصول به دلالان و خروج این محصول از کشور می‌شود.

خوزستان رتبه نخست کشت گندم را در کشور دارد لذا پسندیده نیست کشاورزان به سختی پول خود را دریافت کنند.

وی خواستار پیگیری و رفع مشکلات کشاورزان خوزستان از سوی نماینده دزفول، مدیران وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان استان شد.

با اشاره به لزوم تشکیل گروه‌های عمومی و تخصصی طبق آیین نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: بسیاری از افراد مطالبه گر هنگام بیان مطالبات با اعتراض دستگاه‌ها و حتی شکایت مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه مطالبه گری باید سنجیده باشد، افزود: یکی از مواردی که اصحاب رسانه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگاران مطرح کردند این بود که برخی مسوولان تحمل نقد خبرنگاران را ندارند.

وی تشکیل گروه‌های تخصصی امربه معروف و نهی از منکر را از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و اظهارکرد: می‌توان در بخش‌های مختلف نظیر فرهنگی و هنری مطالبه گر تخصصی ایجاد کرد.

این گروه‌های تخصصی با جمعیت پنج تا ۹ نفره دور هم جمع می‌شوند و کار کارشناسی دقیق انجام می‌دهند که می‌توان از کارشناسان و مدیران بازنشسته در این گروه‌های مطالبه گری استفاده کرد.

امام جمعه دزفول از مردم خواست مسوولان را برای رفع مشکلات یاری دهند و گفت: اختلاف افکنی باعث حیف و میل بودجه می‌شود ولی امر به معروف و نهی از منکر، مسوولان را در مسیر خدمت به مردم قرار می‌دهد.

وی با دعوت از خبرنگاران برای قرار گرفتن در کنار گروه‌های تخصصی ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: انتظار می‌رود همه برای تشکیل گروه‌های مطالبه گری اقدام کنند؛ بنده نیز در کنار آنها خواهم بود تا مشکلات شهر زودتر برطرف شوند.

حدود ۱۰۰ نفر از آقایان و بانوان در موضوع امر به معروف و نهی از منکر درخصوص حجاب اعلام آمادگی کردند.

اکنون با توجه به برنامه ریزی دشمن برای سالروز اغتشاشات در مقطع حساسی هستیم و باید کار کارشناسی در زمینه حجاب و عفاف صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آرامش در شهرستان گفت: انتظار می‌رود هیچ کس کار سرخود انجام ندهد و تمام اقدامات زیر نظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام شوند.

نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همت خود را بکار گرفتند و با تشکیل گروه‌ها و گشت زنی در پارک‌ها و مرکز شهر در فضایی آرام، وزین و سنجیده به دختر خانم‌هایی که کشف حجاب کرده بودند، تذکر دادند.

مسوولان در گام دوم انقلاب باید تلاش کنند تا نظام اسلامی به پیشرفت برسد حال آنکه برخی مسوولان همچنان امور را با آزمون و خطا پیش می‌برند که پسندیده نیست.

وی خواستار مصرف درست بودجه‌ها توسط مسوولان شد و افزود: نباید به گونه‌ای اقدام شود که طرحی اجرا و بعد تخریب شود.

شهردار دزفول وعده داده که این شهر به زودی به یک کارگاه عمرانی تبدیل و اقدامات خوبی انجام شود؛ امیدواریم طرح‌ها در راستای رفع مشکلات مردم اجرا شوند.

وی با اشاره به روز جهانی مقاومت و روز تشکل‌های اجتماعی و بازگشت آزادگان گفت: قرار است مراسمی برای آزادگان دزفول در آستان متبرک سبزقبا(ع) برگزار شود.

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول از هفته آینده در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار می‌شود.

منبع: دزپرس

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *